Strona główna » Przepisy techniczne TRCA Series

Przepisy techniczne TRCA Series

Przepisy off-road


Klasa E-10 Buggy 2WD/4WD

  1. Nadwozie.

    1. Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą -klatką. Jeżeli model posiada ramę -klatkę, to żaden element wyposażenia, oprócz anteny, nie może jej przekraczać.

    2. Wszystkie handlowe nadwozia w skali 1:10 są dopuszczalne, oprócz nadwozi Formuły 1 i Prototypów.

    3. Otwory dla mechanizmów modelu (wyłączniki -przełączniki, antena, pałąk, słupki mocowania karoserii itp.) nie mogą mieć średnicy większej niż 10 mm.

  2. Silnik.

    1. Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05 szczotkowym lub bezszczotkowym.

    2. Silnik musi posiadać następujące parametry: średnica max. 36,02 mm, długość max. 53 mm (z wyłączeniem osi).

    3. Silniki szczotkowe muszą posiadać wyłącznie magnesy ferrytowe.

  3. Antena

    1. Model może posiadać jedną antenę giętką. Może ona być wykonana z rurki plastikowej o średnicy max 4 mm, lub drutu sprężynowego o średnicy max 1,5 mm.

    2. Antena musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem. 8.3.3.Wysokość anteny od ziemi max. 380 mm.

  4. Zderzaki.

    1. Nie są obowiązkowe. W przypadku stosowania zderzaka przedniego musi on być wykonany z materiału elastycznego o grubości 2,5 ÷ 5 mm i szerokości max 250 mm.

    2. Zakazane są zderzaki z metalu, bakelitu, włókna szklanego itp.

  5. Ogumienie.

    1. Montaż ogumienia musi być tak wykonany, aby zewnętrzna krawędź obręczy (felgi) nie wystawała poza oponę więcej niż 1,5 mm.

    2. Nakrętki mocujące koła i sworznie osi nie mogą wystawać poza obręcze kół na odległość większą niż 5 mm.

    3. Wszelkie ogumienia w skali1:10 są dopuszczone, oprócz opon z występami metalowymi lub z twardego plastiku.

    4. Zetknięcie ogumienia z ziemią musi być poniżej 50%.

    5. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczony.

  6. Akumulatory.

    1. Dopuszcza się wyłącznie stosowanie ogniw LiFe o nominalnym napięciu baterii 6,6 V, ogniw LiPo o nominalnym napięciu baterii 7,4 V lub ogniwa LiPo (LIHV) o nominalnym napięciu baterii 7,6 V połączonych szeregowo-równolegle 2S1P lub 2S2P.

    2. Wymiary pakietu akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. długość -max. 139,0 mm,

      2. szerokość -max. 47,0 mm,

      3. wysokość -max. 25,1 mm.

    3. Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału,

      2. oryginalna etykieta z nominalnymi wartościami napięcia i pojemności oraz logo/nazwa producenta,

      3. przewody o przekroju odpowiednim do dopuszczalnego prądu rozładowania lub oryginalne wewnętrzne piny,

      4. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiPo 2S1P/2S2P -8,40 V,

      5. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiFe 2S1P/2S2P -7,40 V,

      6. ładowanie pakietu wyłącznie z urządzeń obsługujących akumulatory litowe w standardzie CC/CV –stały prąd/stałe napięcie,

      7. zawodnik używający urządzeń innych niż ww. lub ładujący akumulatory powyżej wartości napięcia ww. zostanie zdyskwalifikowany z zawodów.

    4. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

  7. Spoiler i płat tylny.

    1. Spoiler jest integralną częścią karoserii.

    2. Płat tylny jest dodatkową powierzchnią (płytą) poza karoserią.

    3. Maksymalne wymiary płata tylnego –220x80 mm.

    4. Maksymalne wymiary powierzchni bocznych płata tylnego –80x80 mm

  8. Wymiary:

    1. długość max. 460 mm

    2. szerokość max. 250 mm

    3. wysokość max. 200 mm

    4. średnica kół przednich max. 90 mm

    5. średnica kół tylnych max. 90 mm

  9. Ciężar:

    1. 2WD: 1474 g

    2. 4WD: 1588 g


 

Klasa E-10 Buggy Stock 2WD/4WD

  1. Nadwozie.

    1. Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą -klatką. Jeżeli model posiada ramę -klatkę, to żaden element wyposażenia, oprócz anteny, nie może jej przekraczać.

    2. Wszystkie handlowe nadwozia w skali 1:10 są dopuszczalne, oprócz nadwozi Formuły 1 i Prototypów.

    3. Otwory dla mechanizmów modelu (wyłączniki -przełączniki, antena, pałąk, słupki mocowania karoserii itp.) nie mogą mieć średnicy większej niż 10 mm.

  2. Silnik.

    1. Dozwolone jest jedynie używanie silników 13.5T z homologacją EFRA

    2. Niedozwolone są modyfikacje silnika.

  3. Regulator obrotów

    1. Dozwolone jest  używanie każdego regulatora ale musi mieć funkcję blink czyli bez timingu.

  4. Antena

    1. Model może posiadać jedną antenę giętką. Może ona być wykonana z rurki plastikowej o średnicy max 4 mm, lub drutu sprężynowego o średnicy max 1,5 mm.

    2. Antena musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem. 8.3.3.Wysokość anteny od ziemi max. 380 mm.

  5. Zderzaki.

    1. Nie są obowiązkowe. W przypadku stosowania zderzaka przedniego musi on być wykonany z materiału elastycznego o grubości 2,5 ÷ 5 mm i szerokości max 250 mm.

    2. Zakazane są zderzaki z metalu, bakelitu, włókna szklanego itp.

  6. Ogumienie.

    1. Montaż ogumienia musi być tak wykonany, aby zewnętrzna krawędź obręczy (felgi) nie wystawała poza oponę więcej niż 1,5 mm.

    2. Nakrętki mocujące koła i sworznie osi nie mogą wystawać poza obręcze kół na odległość większą niż 5 mm.

    3. Wszelkie ogumienia w skali1:10 są dopuszczone, oprócz opon z występami metalowymi lub z twardego plastiku.

    4. Zetknięcie ogumienia z ziemią musi być poniżej 50%.

    5. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczony.

  7. Akumulatory.

    1. Dopuszcza się wyłącznie stosowanie ogniw LiFe o nominalnym napięciu baterii 6,6 V, ogniw LiPo o nominalnym napięciu baterii 7,4 V lub ogniwa LiPo (LIHV) o nominalnym napięciu baterii 7,6 V połączonych szeregowo-równolegle 2S1P lub 2S2P.

    2. Wymiary pakietu akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. długość -max. 139,0 mm,

      2. szerokość -max. 47,0 mm,

      3. wysokość -max. 25,1 mm.

    3. Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału,

      2. oryginalna etykieta z nominalnymi wartościami napięcia i pojemności oraz logo/nazwa producenta,

      3. przewody o przekroju odpowiednim do dopuszczalnego prądu rozładowania lub oryginalne wewnętrzne piny,

      4. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiPo 2S1P/2S2P -8,40 V,

      5. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiFe 2S1P/2S2P -7,40 V,

      6. ładowanie pakietu wyłącznie z urządzeń obsługujących akumulatory litowe w standardzie CC/CV –stały prąd/stałe napięcie,

      7. zawodnik używający urządzeń innych niż ww. lub ładujący akumulatory powyżej wartości napięcia ww. zostanie zdyskwalifikowany z zawodów.

    4. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

  8. Spoiler i płat tylny.

    1. Spoiler jest integralną częścią karoserii.

    2. Płat tylny jest dodatkową powierzchnią (płytą) poza karoserią.

    3. Maksymalne wymiary płata tylnego –220x80 mm.

    4. Maksymalne wymiary powierzchni bocznych płata tylnego –80x80 mm

  9. Wymiary:

    1. długość max. 460 mm

    2. szerokość max. 250 mm

    3. wysokość max. 200 mm

    4. średnica kół przednich max. 90 mm

    5. średnica kół tylnych max. 90 mm

  10. Ciężar minimalny:

    1. 2WD: 1400 g

    2. 4WD: 1500 g



Przepisy techniczne klasy E-10 TRUCK:

  1. Podwozie

    1. Dopuszcza się wszystkie modele typu Stadium Truck (np. Xray XT2) w skali 1/10 z napędem na tylną oś.

  2. Nadwozie.

    1. Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą -klatką. Jeżeli model posiada ramę -klatkę, to żaden element wyposażenia, oprócz anteny, nie może jej przekraczać.

    2. Otwory dla mechanizmów modelu (wyłączniki -przełączniki, antena, pałąk, słupki mocowania karoserii itp.) nie mogą mieć średnicy większej niż 10 mm.

  3. Silnik.

    1. Dopuszczone są wszelkie homologowane przez EFRA silniki bezszczotkowe 13.5T.

  4. Regulator obrotów

    1. Dopuszczone są wszelkie regulatory.

  5. Antena

    1. Model może posiadać jedną antenę giętką. Może ona być wykonana z rurki plastikowej o średnicy max 4 mm, lub drutu sprężynowego o średnicy max 1,5 mm.

    2. Antena musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem. 8.3.3.Wysokość anteny od ziemi max. 380 mm.

  6. Zderzaki.

    1. Nie są obowiązkowe. W przypadku stosowania zderzaka przedniego musi on być wykonany z materiału elastycznego o grubości 2,5 ÷ 5 mm i szerokości max 250 mm.

    2. Zakazane są zderzaki z metalu, bakelitu, włókna szklanego itp.

  7. Ogumienie.

    1. Montaż ogumienia musi być tak wykonany, aby zewnętrzna krawędź obręczy (felgi) nie wystawała poza oponę więcej niż 1,5 mm.

    2. Nakrętki mocujące koła i sworznie osi nie mogą wystawać poza obręcze kół na odległość większą niż 5 mm.

    3. Wszelkie ogumienia w skali1:10 są dopuszczone, oprócz opon z występami metalowymi lub z twardego plastiku.

    4. Zetknięcie ogumienia z ziemią musi być poniżej 50%.

    5. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczony.

  8. Akumulatory.

    1. Dopuszcza się wyłącznie stosowanie ogniw LiFe o nominalnym napięciu baterii 6,6 V, ogniw LiPo o nominalnym napięciu baterii 7,4 V lub ogniwa LiPo (LIHV) o nominalnym napięciu baterii 7,6 V połączonych szeregowo-równolegle 2S1P lub 2S2P.

    2. Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału,

      2. oryginalna etykieta z nominalnymi wartościami napięcia i pojemności oraz logo/nazwa producenta,

      3. przewody o przekroju odpowiednim do dopuszczalnego prądu rozładowania lub oryginalne wewnętrzne piny,

      4. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiPo 2S1P/2S2P -8,40 V,

      5. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiFe 2S1P/2S2P -7,40 V,

      6. ładowanie pakietu wyłącznie z urządzeń obsługujących akumulatory litowe w standardzie CC/CV –stały prąd/stałe napięcie,

      7. zawodnik używający urządzeń innych niż ww. lub ładujący akumulatory powyżej wartości napięcia ww. zostanie zdyskwalifikowany z zawodów.

    3. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

  9. Spoiler.

    1. Spoiler jest integralną częścią karoserii.

    2. Maksymalne wymiary spoilera: 130x60 mm

  10. Wymiary:

    1. długość max. 420 mm

    2. szerokość max. 350 mm

    3. wysokość max. 200 mm

    4. średnica kół przednich max. 110 mm

    5. średnica kół tylnych max. 110 mm

  11. Ciężar minimalny: 1600 g

 

Przepisy techniczne klasy E-MINI (LC Racing 1/14):

  1. Podwozie

    1. Dopuszcza się wszystkie w skali mniejszej od 1/10

  2. Nadwozie.

    1. Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą -klatką. Jeżeli model posiada ramę -klatkę, to żaden element wyposażenia, oprócz anteny, nie może jej przekraczać.

    2. Otwory dla mechanizmów modelu (wyłączniki -przełączniki, antena, pałąk, słupki mocowania karoserii itp.) nie mogą mieć średnicy większej niż 10 mm.

  3. Antena

    1. Model może posiadać jedną antenę giętką. Może ona być wykonana z rurki plastikowej o średnicy max 4 mm, lub drutu sprężynowego o średnicy max 1,5 mm.

    2. Antena musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem. 8.3.3.Wysokość anteny od ziemi max. 380 mm.

  4. Zderzaki.

    1. Nie są obowiązkowe. W przypadku stosowania zderzaka przedniego musi on być wykonany z materiału elastycznego o grubości 2,5 ÷ 5 mm i szerokości max 150 mm.

    2. Zakazane są zderzaki z metalu, bakelitu, włókna szklanego itp.

  5. Ogumienie.

    1. Montaż ogumienia musi być tak wykonany, aby zewnętrzna krawędź obręczy (felgi) nie wystawała poza oponę więcej niż 1,5 mm.

    2. Nakrętki mocujące koła i sworznie osi nie mogą wystawać poza obręcze kół na odległość większą niż 5 mm.

    3. Wszelkie ogumienia są dopuszczone, oprócz opon z występami metalowymi lub z twardego plastiku.

    4. Zetknięcie ogumienia z ziemią musi być poniżej 50%.

    5. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczony.

  6. Akumulatory.

    1. Dopuszcza się wyłącznie stosowanie ogniw LiFe o nominalnym napięciu baterii 6,6 V, ogniw LiPo o nominalnym napięciu baterii 7,4 V lub ogniwa LiPo (LIHV) o nominalnym napięciu baterii 7,6 V połączonych szeregowo-równolegle 2S1P lub 2S2P.

    2. Dodatkowe wymagania dotyczące akumulatorów LiPo 2S1P/2S2P:

      1. pakiet zamknięty w sztywnej obudowie z ABS lub podobnego materiału,

      2. oryginalna etykieta z nominalnymi wartościami napięcia i pojemności oraz logo/nazwa producenta,

      3. przewody o przekroju odpowiednim do dopuszczalnego prądu rozładowania lub oryginalne wewnętrzne piny,

      4. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiPo 2S1P/2S2P -8,40 V,

      5. maksymalne napięcie ładowania pakietu LiFe 2S1P/2S2P -7,40 V,

      6. ładowanie pakietu wyłącznie z urządzeń obsługujących akumulatory litowe w standardzie CC/CV –stały prąd/stałe napięcie,

      7. zawodnik używający urządzeń innych niż ww. lub ładujący akumulatory powyżej wartości napięcia ww. zostanie zdyskwalifikowany z zawodów.

    3. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

  7. Wymiary:

    1. Długość max. 370 mm

    2. Szerokość max. 250 mm

    3. Wysokość max. 150 mm


 


Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl